محصولات

سقف شیشه‌ای

سقف شیشه‌ای

سقف‌های شیشه‌ای سهم عمده‌ای در بهره‌وری انرژی و آسایش ساکنان دارند و می‌توانند هم در ساختمان‌های موجود و هم در ساختمان‌های جدید نصب شوند.این سقف‌ها منبع بسیار خوبی از نور طبیعی هستند و سه برابر یک پنجره‌ی معمولی عمودی هم‌اندازه، نور از خود عبور می‌دهند و آن را به‌صورت یکسان توزیع می‌کنند، باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شوند و سطح آسایش بصری را ارتقا می‌دهند.

سقف‌های شیشه‌ای مطبوعیت فضاهای داخلی مانند اتاق‌های بدون پنجره را که به نور و تهویه مصنوعی نیاز دارند، افزایش می‌دهند. این سقف‌ها انعطاف‌پذیری اضافه‌ای را در معماری ایجاد می‌کنند. حتی در شرایط ابری استفاده از سقف‌های شیشه‌ای این اطمینان را ایجاد می‌کند که فضاها عمدتاً به‌وسیله‌ی نور طبیعی روشن شوند، بدون آنکه نیاز به نور مصنوعی مکملی داشته باشند.

قاب این سقف‌ها می‌تواند از جنس پلاستیک، چوب، فولاد و یا آلومینیوم باشد. جنس قاب هر چه که باشد، درصورتی‌که قاب عایق گرمایی نباشد، باعث تبادل گرما با محیط خارج می‌شود و هزینه‌های تهویه ساختمان را افزایش می‌دهد. شیشه‌کاری این قاب می‌تواند با استفاده از پلاستیک و یا شیشه صورت بگیرد. پلاستیک ارزان است و احتمال شکستن آن کمتر است. بااین‌وجود، پلاستیک راحت‌تر خراشیده می‌شود و براثر نور خورشید ترد می‌شود و رنگ خود را از دست می‌دهد. شیشه مقاوم‌تر از پلاستیک است و رنگ خود را از دست نمی‌دهد.شیشه‌ای که در سقف شیشه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد، بایستی از نوع شیشه ایمنی باشد، یعنی هم عمل‌آوری حرارتی و هم لمینت شود. عمل‌آوری حرارتی شیشه را در مقابل ضربه مقاوم می‌سازد و شیشه‌ی لمینت با لایه‌ی نازکی از پلاستیک که در بین دو شیشه قرارگرفته است، ساخته می‌شود.سقف‌های شیشه‌ای با یک شیشه‌ی عمل‌آوری شده‌ی حرارتی در سمت بیرون و یک‌لایه‌ی لمینت شده در قسمت درون ساخته می‌شوند. این ترکیب حداکثر مقاومت در برابر ضربه را به شیشه می‌دهد درحالی‌که ساکنان را در مقابل خرده‌های افتان شیشه محافظت می‌کند.