محصولات

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

نمای کرتین‌وال:

کرتین‌وال نوعی دیگر از نمای شیشه‌ای بوده که به‌جای استفاده از فریم آهنی از پروفیل‌های آلومینیوم استفاده و نما به‌صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه است. کرتین‌وال خود یک سازه محسوب می‌شود.

شیشه‌های استفاده‌شده در این سیستم 18 الی 40 میلی‌متر ضخامت دارد و ایزولاسیون حرارتی و صوتی ساختمان را به‌صورت کامل انجام می‌دهند. طراحی زیبا و استاتیکی این سیستم علاوه بر زیبایی و دید بسیار عالی باعث بالا رفتن ضریب مقاومت و آب‌بندی و هوابندی می‌شود. کرتین‌وال را می‌توان در دو نوع رده اصلی Facecap و Frameless طبقه‌بندی نمود. به‌کارگیری درپوش‌های خاص در Facecap و نبود این درپوش‌ها در Frameless از آشکارترین صورت‌های تمایز دو سیستم نمای کرتین‌وال است.

نمای شیشه‌ای لامل یا فیس‌کپ:

سازه‌ی آلومینیومی نمای کرتین‌وال، یا درواقع همان پروفیل‌های آلومینیومی که شیشه بر روی آن‌ها سوار می‌شوند، لامل نامیده می‌شوند.

در نمای کرتین‌وال، لامل‌ها در دو بخش افقی (ترنزوم) و عمودی (مولیون) ارائه می‌شوند. لازم به ذکر است که در اجرای سیستم‌های نمای کرتین‌وال، به‌طورمعمول ترنزوم (لامل افقی) در سایز طولی کوچک‌تری نسبت به مولیون (لامل عمودی) ارائه می‌شود، اما می‌بایستی که عرض لامل‌ها با یکدیگر برابر باشند. وجود این اختلاف سایز در طول لامل‌ها به این خاطر بوده که بیشتر بار شیشه بر روی لامل‌های عمودی خواهد بود، اما در افق دید بعضی از طراحان و آرشیتکت‌ها، به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل، اندازه طولی ترنزوم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر می‌گیرند که این بسته به ظرافت در طراحی نما است.

در سیستم فیسکپ ، قاب آلومینیومی دور شیشه وجود ندارد و شیشه مستقیماً بر روی سازه آلومینیومی کرتین‌وال لامل قرار می‌گیرد و یک پروفیل نگهدارنده یا زهوار که بر روی پایه لامل پیچ می‌شود، شیشه را نگه‌داشته و مانع واژگونی آن می‌شود و نما را هم کاملاً آب‌بند و هوابند می‌کند. لاستیک‌های EPDM استفاده‌شده در این سیستم شیشه‌ها را در محل‌های اتصال کاملاً هوابندی و آب‌بندی می‌نماید.


روی این نگهدارنده هم درپوش‌های متنوعی با عرض 5 سانتی‌متر و طول‌ها و فرم‌های متفاوت نصب می‌گردد.

مزيت‌های سيستم Frame Less :

 از مزایای سیستم فریم‌لس می‌توان به ظرافت دید فریم نگهدارنده شیشه از خارج، امکان بهره‌گیری از بازشو مخفی در نما و آسانی تعویض شیشه‌ها اشاره کرد.